Diversificarea surselor de date statistice este o prioritate constantă în cadrul Institutului Național de Statistică ca urmare a procesului de modernizare continuă a mijloacelor de colectare, producție și diseminare statistică. O sursă de date, alternativă celor consacrate, dintre cele identificate în cadrul proiectelor internaționale și naționale, cu un mare potențial statistic, este reprezentată de o colecție eterogenă de informație, regăsită sub sintagma de Big Data.
Asemănător altor proiecte de cercetare similare înregistrate la nivelul Sistemului Statistic European, “Cercetarea asupra evoluției prețurilor culese din mediul online” este un demers specific strategiei adoptării Big Data în statistica oficială. Scopul proiectului de cercetare este de a prezenta o posibilă utilizare a datelor din mediul online în studiul evoluției prețurilor bunurilor și serviciilor de consum destinate populației.
Astfel, au fost colectate observații din mediul online privind prețurile anumitor categorii de bunuri alimentare, respective prețurile anumitor categorii de produse electrocasnice. Proiectul de cercetare este în curs de derulare și atragem atenția asupra caracterului experimental al demersului, care poate suferi oricând modificări ne-anunțate în prealabil, însă menționate în cadrul viitoarelor versiuni destinate publicării rezultatelor.