Misiunea Institutului Naţional de Statistică

Institutului Naţional de Statistică are misiunea de a satisface nevoile de informare ale tuturor categoriilor de utilizatori de date şi informaţii statistice, prin colectarea, producerea şi diseminarea datelor în conformitate cu Legea organizării şi funcţionării statisticii oficiale în România Nr. 226/2009, cu Regulamentul (CE) Nr. 223/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 martie 2009 privind statisticile europene şi cu Codul European de Practici în Statistică, necesare pentru fundamentarea deciziilor privind dezvoltarea economică şi socială a ţării şi pentru cunoaşterea şi informarea opiniei publice asupra realităţilor societăţii româneşti.

Viziunea Institutului Naţional de Statistică

Institutului Naţional de Statistică, în calitate de principal producător de date statistice oficiale, responsabil de coordonarea tuturor activităţilor la nivel naţional privind dezvoltarea, elaborarea şi difuzarea statisticilor europene, este orientat către atingerea, într-o perspectivă apropiată, a unor performanţe metodologice şi tehnice funcţionale, recunoscute pe plan intern şi internaţional, situate la un nivel comparabil cu performanţele celor mai avansate institute naţionale de statistică din statele membre ale UE.

Principii ce guvernează misiunea şi viziunea INS:

  • Orientarea către utilizator;
  • Angajamentul conducerii INS;
  • Eficienţa în raport cu procesele statistice;
  • Îmbunătăţirea continuă a activităţii de statistică oficială;
  • Angajamentul cu privire la calitatea produselor statistice;
  • Accesibilitatea datelor şi informaţiilor statistice;
  • Cooperarea în domeniul statisticii oficiale;
  • Respectarea nevoilor furnizorilor de date;
  • Implementarea sistematică a managementului calităţii în statistică;
  • Satisfacerea cerinţelor colective şi individuale ale personalului INS.

Conducerea INS

Președinte

Agenda - Arhiva agenda

Tudorel ANDREI - CV - Lista lucrari - tel. +4021 317 77 84 centrală +4021 318 18 24/int. 1462 fax:+4021 318 18 51  

- reprezintă instituția în raporturile cu Administrația prezidențială, Parlamentul României, Guvernul României, cu alte autorități publice, cu terțe persoane juridice, cu persoane fizice, precum și cu organizații din țară și din străinătate
- dă împuternicire de reprezentare specifică și altor persoane din cadrul Institutului Național de Statistică
- în exercitarea atribuțiilor sale, președintele emite ordine și instrucțiuni în condițiile legii
- îndeplinește în domeniul său de activitate atribuțiile generale prevăzute la art. 17 alin (5) din legea organizării și funcționării statisticii oficiale în România, nr. 226/2009, cu modificările și completările ulterioare
- îndeplinește în domeniul de activitate al INS și alte atribuții specifice stabilite prin acte normative
- îndeplinește conform legii funcția de ordonator secundar de credite
- poate delega prin ordin, unele atribuții vicepreședinților, secretarului general, personalului cu funcții de conducere în compartimentele de specialitate, precum și altor persoane din aparatul propriu al INS Ziua de audiență - joi, ora 16.00 – 17.00

 

Vicepreședinți

Marian CHIVU - CV - Agenda
tel. +4037 231 71 37, centrală +4021 318 18 24/int. 1471  
Coordonează activitatea următoarelor direcții generale și direcții, conform Ordinului președintelui INS nr.1857/06.11.2017:

- Direcția generală de conturi naționale și sinteze macroeconomice
- Direcția generală de exploatare și gestionare a surselor de date statistice
- Direcția afaceri europene și cooperare internațională
- Unitatea de politici publice
- Reprezintă Institutul Național de Statistică în ceea ce privește raporturile instituției cu organizațiile sindicale, conform Ordinului Președintelui INS nr.530/09.07.2018
Ziua de audiență - miercuri, ora 16.00 – 17.00

Beatrix GERED - CV - Agenda
tel. +4021 318 18 50, centrală  +4021 318 18 24/int. 2235,  fax:+4021 318 80 97  
Coordonează activitatea Direcției generale de IT și infrastructură statistică conform Ordinului președintelui INS nr.1858/06.11.2017. Ziua de audiență - miercuri, ora 16.00 – 17.00

  • Ioan-Silviu VÎRVA - CV
    tel. +4021.314.09.97, centrala +4021.318.18.24 int. 2439, Fax: 021.311.80.97

    Coordonează activitatea următoarelor direcții generale, conform Ordinului președintelui INS nr. 1143/10.07.2024.2024:

    • Direcția Generală de Statistică Economică
    • Direcția Generală de Demografie și Statistică Socială

    Îndeplinește alte atributii conform OPINS 468/30.05.2024 privind delegarea către secretarul general al Institutului Național de Statistică a atribuțiilor președintelui Institutului Național de Statistică privind semnarea actelor administrative inițiate de către Direcția de resurse umane, Direcția de buget și contabilitate și Direcția de achizitii, investiții și servicii administrație generală și OPINS nr.1158/16.07.2024 pentru delegarea calității de a angaja, lichida și ordonanța cheltuielile Institutului Național de Statistică.
    Ziua de audiență - miercuri, ora 15.00 – 16.00

    + Agenda
    • ⏵ august 2024 Joi, 1:
    • Ședință de Guvern,
    • Întâlnire de lucru la sediul DRSMB,
    • Conferință video (Webex) privind RPL.
    • Marți, 20: MAI - Ședință avizare proiecte acte normative privind stabilirea măsurilor tehnice necesare bunei organizări și desfășurări a alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2024 și privind stabilirea cheltuielilor necesare pregătirii, organizării și desfășurării în bune condiții a alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2024.

      Luni, 26: Senatul României, Comisia pentru comunicații, tehnologia informației și inteligență artificială - Ședință privind Proiectul de lege pentru aprobarea OUG nr. 98/2024 privind unele măsuri pentru organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Președintele Romaniei din anul 2024 și a alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2024.

      Marți, 27: MAI - Ședință avizare proiecte acte normative privind stabilirea măsurilor pentru buna organizare și desfășurare a alegerilor pentru Președintele Romaniei din anul 2024 și privind stabilirea bugetului și a cheltuielilor necesare pregătirii, organizării și desfășurării în bune condiții a alegerilor pentru Președintele Romaniei din anul 2024.

      Miercuri, 28: Senatul României - Gala performanței elevilor la evaluările naționale 2024, organizată de Comisia pentru drepturile omului, egalitate de șanse, culte și minorități împreună cu Nutribalance, în cadrul proiectului Să creștem generații sănătoase.

      Joi, 29: Cluj-Napoca - Participare la Young Entrepreneurs & Intrapreneurs Networking Event.

      ⏵ septembrie 2024

      Marți, 3:
      INS - vizită de lucru a domnului director executiv Sorin Belea și a doamnei director executiv adjunct Laura Jianu de la DRS Timiș.
      INS - vizită de lucru a doamnei Cati Matișan, director executiv adjunct al DJS Vrancea.

      Miercuri, 4: INS - ADR - Videoconferință ADR Nord-Vest. Discuții privind datele statistice necesare pregătirii perioadei de programare pentru 2028-2034.

      Miercuri, 17: INS - vizita de lucru a domnului Alin David, director executiv al DRS Alba, a domnului Cătălin Ghiran, director executiv al DJS Satu Mare și a domnului Augustin Barb, director executiv al DJS Sibiu.

      Miercuri, 18: Ateneul Român - Eveniment organizat de Curtea de Conturi a României cu ocazia aniversării a 160 de ani de la constituire.

      Luni, 23: Palatul Victoria - Participare la evenimentul Viitorul se construieșete azi! Sănătatea unei națiuni pleacă de la sănătatea copiilor noștri, organizat de Guverul României și UNICEF.

      ⏵ octombrie 2024

      Miercuri, 2:
      12.00: Sector 2, vizită de lucru locație stație prelucrare și centralizare a rezultatelor alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2024 și alegerilor pentru Președintele României din anul 2024.

      Joi, 3:
      10.00: Sector 1, vizită de lucru locație stație prelucrare și centralizare a rezultatelor alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2024 și alegerilor pentru Președintele României din anul 2024.
      12:00: Vizită de lucru la Biroul Electoral Central - alegerile pentru Senat și Camera Deputaților.

      Luni, 7: Vizită de lucru la Biroul Electoral Central - alegerile pentru Senat și Camera Deputaților.

      Miercuri, 9: Sector 4, vizită de lucru locație stație prelucrare și centralizare a rezultatelor alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2024 și alegerilor pentru Președintele României din anul 2024.

      Joi, 10: Vizită de lucru în teritoriu.

      Vineri, 11: Vizită de lucru în teritoriu.

      Joi, 17: Clubul Diplomatic – Participare la Gala Lumina, eveniment organizat cu ocazia aniversării a 30 de ani de excelență în educație.

      Vineri, 18: INS – participare la lansarea Competiţiei Europene de Statistică

      Luni, 21: 10:00: Ministerul Energiei – ședință cu Ministrul Energiei, domnul Sebastian-Ioan Burduja, având ca temă Stabilirea sistemului de promovare a producerii de energie din surse regenerabile (SRE).
      12:30: Vizită de lucru la Biroul Electoral Central – alegerile pentru Senat și Camera Deputaților.

      Miercuri, 23: DJS Satu-Mare – ședință de lucru cu reprezentanții Statistical Office in Rzeszow - Poland.

      Joi, 24: DJS Satu-Mare – ședință de lucru cu reprezentanții Statistical Office in Rzeszow - Poland.

      Vineri, 25: Cluj-Napoca - participare la Conferința Știința modernă și energia, Ediția a XLIII-a, Barierele energiei în energetica localităților, organizată de Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și Asociația Inginerilor de Instalații din România, sub egida Academiei de Științe Tehnice din România.

      Luni, 28: 11:00, Palatul Victoria - participare, ca membru titular din partea INS, la reuniunea Comisiei Interministeriale pentru Coordonarea Implementării Strategiei Naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale (SN-IA) 2024-2027.

      Marţi, 29: Vizită de lucru la Biroul Electoral Central – alegerile pentru Senat și Camera Deputaților.

      Miercuri, 30: Vizită de lucru la Biroul Electoral Central – alegerile pentru Senat și Camera Deputaților.

      ⏵ noiembrie 2024

      Perioada 6-8:
      DJS Botoșani - participare la Sesiunile de instruire organizate de INS privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Președintele României și alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2024

     

    Secretar general

  • Florinel Marian SGÂRDEA - CV - exercitarea funcției publice vacante cu caracter temporar
    tel. +4021 319 30 00 centrală +4021 318 18 24/int. 1231  fax:+4021 317 77 49  

    -asigură stabilitatea funcționării INS, continuitatea conducerii și realizarea legăturilor funcționale între structurile INS
    - îndeplineste atribuțiile prevăzute în art. 61 alin. (2) din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ și în art.8 din HG nr.957/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare
    - îndeplinește și alte atribuții încredințate de președintele INS
    Ziua de audiență - vineri, ora 9.00 – 11.00

     

     


     Ultima actualizare: 12 noiembrie 2024