Misiunea Institutului Naţional de Statistică

Institutului Naţional de Statistică are misiunea de a satisface nevoile de informare ale tuturor categoriilor de utilizatori de date şi informaţii statistice, prin colectarea, producerea şi diseminarea datelor în conformitate cu Legea organizării şi funcţionării statisticii oficiale în România Nr. 226/2009, cu Regulamentul (CE) Nr. 223/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 martie 2009 privind statisticile europene şi cu Codul European de Practici în Statistică, necesare pentru fundamentarea deciziilor privind dezvoltarea economică şi socială a ţării şi pentru cunoaşterea şi informarea opiniei publice asupra realităţilor societăţii româneşti.

Viziunea Institutului Naţional de Statistică

Institutului Naţional de Statistică, în calitate de principal producător de date statistice oficiale, responsabil de coordonarea tuturor activităţilor la nivel naţional privind dezvoltarea, elaborarea şi difuzarea statisticilor europene, este orientat către atingerea, într-o perspectivă apropiată, a unor performanţe metodologice şi tehnice funcţionale, recunoscute pe plan intern şi internaţional, situate la un nivel comparabil cu performanţele celor mai avansate institute naţionale de statistică din statele membre ale UE.

Principii ce guvernează misiunea şi viziunea INS:

  • Orientarea către utilizator;
  • Angajamentul conducerii INS;
  • Eficienţa în raport cu procesele statistice;
  • Îmbunătăţirea continuă a activităţii de statistică oficială;
  • Angajamentul cu privire la calitatea produselor statistice;
  • Accesibilitatea datelor şi informaţiilor statistice;
  • Cooperarea în domeniul statisticii oficiale;
  • Respectarea nevoilor furnizorilor de date;
  • Implementarea sistematică a managementului calităţii în statistică;
  • Satisfacerea cerinţelor colective şi individuale ale personalului INS.

Directia de achizitii, investitii si servicii administratie generala

Compartimentul de organizare si de realizare a procedurilor de achizitii publice

Atributii si responsabiliati

  1. solicita directiilor din Intitutul National de Statistica propuneri pentru intocmirea proiectul Programului de achizitii produse, servicii si lucrari;
  2. analizeaza, verifica si centralizeaza propunerile primite de la directiile Institutului National de Statistica - aparat central, care urmeaza a fi incluse in proiectul programului de achizitii;
  3. elaboreaza proiectul programului de achizitii cantitativ, incadrat in limitele valorice aprobate prin buget pentru cheltuieli materiale, dotari, reparatii si investitii, pentru aparatul propriu al Institutului National de Statistica si transmite proiectul programului de achizitii Directiei de buget si contabilitate, in vederea includerii in proiectul bugetului de venituri si cheltuieli;
  4. supune, spre avizare, secretarului general si, spre aprobare, presedintelui Institutului National de Statistica Programul de achizitii pentru produse, servicii, lucrari si graficul de desfasurare a procedurilor de achizitii;
  5. transmite, spre informare, directiilor Institutului National de Statistica Programul de achizitii si graficul de desfasurare a procedurilor de achizitii aprobate;
  6. intocmeste trimestrial rapoarte de informare a conducerii Institutului National de Statistica cu privire la stadiul realizarii programului de achizitii aprobat;
  7. monitorizeaza stadiul realizarii procedurilor de achizitii si a contractelor incheiate;
  8. formuleaza propuneri cu privire la realizarea procedurilor de achizitii si le supune spre aprobare conducerii Institutului National de Statistica, urmare a aprobarii de catre Ordonatorul de credite a achizitiei respective precizata in Nota de necesitate a directiei solicitante;
  9. asigura indrumarea metodologica a directiilor Institutului National de Statistica si a directiilor teritoriale privind organizarea procedurilor de achizitii, conform prevederilor legislatiei in vigoare;
  10. formuleaza propuneri privind componenta comisiilor de evaluare/negociere a procedurilor de achizitii si le supune, spre aprobare, conducerii Institutului National de Statistica;
  11. intocmeste Documentatia de atribuire - pentru procedurile aprobate; s
  12. organizeaza si desfasoara activitatea de derulare a procedurilor de atribuire;
  13. supune spre aprobare ordonatorului de credite al Institutului National de Statistica raportul procedurii intocmit de comisiile de evaluare a ofertelor;
  14. redacteaza impreuna cu Serviciul juridic, Directia de buget si contabilitate si directia de specialitate proiectul de contract, aferente procedurilor de achizitii si le supune, spre aprobare, conducerii Institutului National de Statistica;
  15. primeste si inregistreaza Notificarile primite privind contestatiile in legatura cu organizarea, derularea sau adjudecarea atribuirii contractelor de achizitii publice si le transmite sub semnatura, presedintelui si Comisiei de evaluare in cauza pentru instiintare;
  16. inainteaza la Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor documentele solicitate de acesta in vederea solutionarii contestatiei in speta iar in functie de Hotararea CNSC privind solutionarea contestatiei si urmare a Hotararii Ordonatorului de credite, adapteaza atribuirea contractului;
  17. monitorizeaza realizarea procedurilor de achizitii si a contractelor incheiate, conform clauzelor contractuale sau graficelor de livrare/prestare/executie, anexe la contracte;
  18. dispune masurile necesare pentru inlaturarea neajunsurilor si greutatilor intervenite pe parcursul derularii contractelor si rezolvarea pe cale amiabila a divergentelor cu partenerii semnatari ai contractelor;
  19. asigura comunicarea cu partenerii externi, la cel mai inalt nivel profesional, etic si moral;
  20. intocmeste raportarile pentru Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, referitoare la contractele de achizitie publica incheiate;
  21. verifica si avizeaza facturile aferente produselor, serviciilor si lucrarilor executate in baza prevederilor de receptie din contractele incheiate;
  22. inregistreaza corespondenta si toate documentele primite, elaborate sau transmise altor directii sau diversilor parteneri;
  23. indeplineste orice alte atributii de serviciu dispuse de conducerea directiei;
  24. respecta normele de confidentialitate a datelor statistice;
  25. stabileste, lunar, necesarul de fonduri pentru plata produselor achizitionate, a serviciilor prestate si a lucrarilor executate ce urmeaza a fi achitate in luna urmatoare.

Serviciul de investitii si servicii cu caracter administrativ

Atributii si responsabilitati

  1. analizeaza, verifica si centralizeaza propunerile primite de la directiile Institutului National de Statistica si de la cele teritoriale, care urmeaza a fi incluse in proiectul programului de investitii, de dotari independente, si reparatii curente;
  2. elaboreaza proiectul programului de investitii, dotari independente, si reparatii curente, atat pentru aparatul propriu al Institutului National de Statistica, cat si pentru directiile teritoriale, pentru fundamentarea proiectului de buget;
  3. elaboreaza programul anual de investitii, dotari independente, servicii, obiecte de inventar, produse si reparatii, in limitele valorice aprobate prin buget, comunicate de catre Directia de buget si contabilitate;
  4. intocmeste si propune, spre aprobare, Ordonatorului principal de credite, Listele de investitii (Anexa 1a si Anexa 1b), in baza Bugetului aprobat;
  5. dupa aprobarea de catre Ordonatorul principal de credite intocmeste Listele de investitii (Anexa 1a si Anexa 1b) pentru aparatul central si directiile teritoriale, le supune aprobarii Ordonatorului de Credite si transmite directiilor teritoriale;
  6. intocmeste si supune aprobarii conducerii Institutului National de Statistica, documentatiile de investitii, dotari independente, servicii, obiecte de inventar, produse si reparatii curente;
  7. verifica devizele generale elaborate de proiectanti pentru lucrari de investitii si reparatii si le supune aprobarii conducerii INS;
  8. urmareste realizarea obiectivelor de investitii din listele de investitii aprobate;
  9. urmareste executarea lucrarilor de reparatii conform programului aprobat;
  10. intocmeste documentele legate de realizarea si receptionarea obiectivelor de investitii, dotari independente;
  11. verifica executarea lucrarilor de reparatii si intocmeste documentele aferente decontarii lucrarilor executate;
  12. gestioneaza Modulul LOGISTICA in sistemul financiar contabil, astfel:
    • introduce si gestioneaza programul de achizitii si investitii;
    • introduce referatele de necesitate;
    • genereaza angajamentele bugetare (AB) si angajamentele legale (AL);
    • transfera in contabilitate AB si AL;
    • introduce facturile pentru achizitiile realizate.
  13. intocmeste si urmareste incadrarea in fondurile alocate in bugetul aprobat, a angajamentelor bugetare pentru fiecare achizitie in parte, pe articole bugetare;
  14. asigura gestionarea patrimoniului imobiliar al insinstitutiei, prin mentinerea durabilitatii, functionalitatii si sigurantei in exploatare a constructiilor atat la nivel central cat si pentru Directiile Teritoriale de Statistica;
  15. respecta normele de confidentialitate a datelor statistice;
  16. indeplineste alte atributii de serviciu dispuse de conducerea directiei.

Biroul administrativ

Atributii si responsabilitati

Activitatea administrativa:

  1. organizeaza si raspunde  de asigurarea  ordinii in sediul institutiei;
  2. raspunde de intretinerea patrimoniului si de gospodarirea bunurilor din sediul INS;
  3. urmareste si ia masuri pentru gospodarirea rationala a energiei electrice, energiei termice, apei, a materialor de consum cu caracter administrativ, utilizarea rationala a telefoanelor;
  4. asigura dotarea cu materiale de inventar gospodaresc, materiale consumabile cu caracter administrativ, in conformitate cu solicitarile primite de la serviciile si compartimentele din cadrul INS;
  5. organizeaza, supravegheaza si raspunde de efectuarea si intretinerea curateniei in sediu, pe caile de acces si spatiile verzi, inclusiv deszapezirea acestuia;
  6. raspunde de aplicarea prevederilor legale referitoare la confectionarea, folosirea si evidenta stampilelor, sigiliilor, etc.;
  7. participa la efectuarea inventarierii periodice a patrimoniului, a mijloacelor fixe din dotare, declasarea si casarea lor;
  8. tine la zi evidenta inventarului bunurilor mobile aflate in administrarea INS;
  9. intocmeste formele de predare-primire a bunurilor;
  10. controleaza modul de folosire a bunurilor si ia masuri pentru buna lor gospodarire, intretinere si reparare, precum si pentru scoaterea din inventar a bunurilor casate, pe care le verifica potrivit dispozitiilor legale;
  11. raspunde de valorificarea sau distribuirea bunurilor disponibilizate sau propuse pentru casare si de intocmirea documentelor aferente;
  12. urmareste starea fizica si asigura buna functionalitate a tuturor mijlocelor fixe aflate in dotarea salariatilor;
  13. urmareste, intocmeste documentele privitoare la miscarea bunurilor de inventar si tine evidenta miscarii acestora de la un loc de folosinta la altul;
  14. raspunde de paza institutiei;
  15. urmareste derularea si respectarea contractelor de utilitati si rezolva sesizarile privind disfunctionalitatile aparute;
  16. coordoneaza si supravegheaza activitatea firmelor angajate pentru asigurarea functionarii si intretinerii talatiilor termice, electrice, sanitare, teraselor, etc.;
  17. verifica integritatea hidrantilor si a stingatoarelor de incendii;
  18. verifica si supravegheaza talatiile de canalizare, si asigura legatura cu institutiile competente pentru remedierea disfunctionalitatilor;
  19. coordoneaza si supravegheaza activitatea firmei angajate pentru serviciile de intretinere a ascensoarelor;
  20. coordoneaza si supravegheaza activitatea firmei angajate pentru serviciile de intretinere a sistemelor antiincendiu, antiefractie, supraveghere video si control acces;
  21. coordoneaza si supravegheaza activitatea firmei angajate pentru serviciile de intretinerea centralei si a aparatelor telefonice;
  22. organizeaza activitatea de protocol ocazionata de primirea de invitati sau delegatii din tara si strainatate cu prilejul organizarii de catre INS a unor receptii, coctailuri sau mese oficiale;
  23. raspunde pentru legalitatea si eficienta operatiunilor prezentate prin documentele de decontare, pentru achizitiile efectuate cu bani primiti din caseria institutiei;
  24. respecta normele de confidentialitate a datelor statistice;
  25. indeplineste alte atributii de serviciu dispuse de conducerea directiei.

Activitatea parcului auto:

  1. raspunde de gestionarea activitatii parcului auto;
  2. raspunde de asigurarea, in conditiile legii, cu combustibil, lubrefianti si piese de schimb, in limita sumelor alocate cu aceasta destinatie;
  3. urmareste modul cum este exploatat autovehiculul si modul de efectuare a lucrarilor de reparatii si intretinere si propune conducerii directiei  masuri de imputare a defectiunilor  provocate din vina conducatorului auto;
  4. urmareste starea tehnica a autovehicolelor si modul de exploatare a acestora in stare de siguranta;
  5. intocmeste si tine la zi documentele specifice activitatii de intretinere si reparatii;
  6. aplica masuri specifice de tehnica securitatii muncii si PSI in vederea evitarii accidentelor de munca si a altor evenimente;
  7. tine evidenta reparatiilor si reviziilor efectuate la autovehicule, in conformitate cu contractul de service;
  8. elibereaza bonurile valorice de combustibil auto, tine evidenta consumului de carburanti (motorina, benzina) si urmareste incadrarea in consumurile normate;
  9. urmareste respectarea parcarii tuturor autoturismelor din parcul auto la sediul ;
  10. urmareste si informeaza conducerea directiei privind derularea contractelor de:
    • service auto;
    • furnizare carburanti;
    • asigurari auto.
  11. asigura coordonarea transportului solicitat de Directia de Afaceri Europene avizat de conducerea INS pentru delegatiile straine sosite la INS.
  12. verifica foile de parcurs si intocmeste F.A.Z -urile aferente, planifica lucrarile de intretinere a autovehiculelor din parcul auto in conformitate cu normativele in vigoare;
  13. se implica in toate activitatile de natura administrativ - gospodareasca ale institutiei pentru mentinerea parcului auto al INS in stare buna;
  14. participa  la casarea, dezmembrarea sau valorificarea prin licitatie publica a mijloacelor de transport scoase din uz;
  15. isi useste si respecta normele si tructiunile specifice de protectia muncii si masurile de aplicare a acestora, a normelor si tructiunilor de P.S.I. si masurile de aplicare;
  16. gestioneaza Modulul PARC AUTO din sistemul financiar contabil, astfel:
    • tine evidenta F.A.Z.-urilor, a bonurilor valorice si a consumurilor pentru parcul auto al ;
    • tine evidenta orelor suplimentare ale soferilor;
  17. indeplineste alte atributii de serviciu dispuse de conducerea directiei.

Activitatea magaziei :

  1. raspunde de activitatea magaziilor de materiale (gestionarea intrarilor si iesirilor);
  2. asigura gestiunea fizica a stocurilor din magazie;
  3. opereaza in stoc miscarile de produse/obiecte de inventar;
  4. pastreaza documentele justificative legate de stocuri;
  5. participa activ la operatiunile de incarcare/descarcare a marfii la/din magazia INS;
  6. raporteaza superiorului ierarhic orice neconcordanta intre stocul fizic si cel scriptic;
  7. inregistreaza, prelucreaza si pastreaza informatiile referitoare la situatia stocurilor, respectand legislatia de gestiune a stocurilor;
  8. efectueaza receptia fizica a marfii la intrarea in magazie;
  9. introduce marfa in stoc in baza documentelor de intrare si efectueaza operatiuni de intrare a acesteia;
  10. verifica documentele la introducerea NIR-ului si semnaleaza eventualele neconcordante;
  11. raporteaza lunar rezultatele activitatii de gestiune a stocurilor;
  12. inregistreaza miscarea stocurilor si intocmeste avize de expeditie pentru marfurile ce parasesc magazia, in conditiile prevazute de lege;
  13. gestioneaza Modulul MATERIALE, MIJLOACE FIXE, OBIECTE DE INVENTAR, PRODUCTIE PROPRIE, din sistemul financiar contabil, astfel:
    • intocmeste Notele de intrare - receptie (NIR);
    • introduce Bonurile de consum privind eliberarea de materiale;
    • introduce Notele de transfer restituire.
  14. indeplineste alte atributii de serviciu dispuse de conducerea directiei.

Ultima actualizare: 25 ianuarie 2013