Misiunea Institutului Naţional de Statistică

Institutului Naţional de Statistică are misiunea de a satisface nevoile de informare ale tuturor categoriilor de utilizatori de date şi informaţii statistice, prin colectarea, producerea şi diseminarea datelor în conformitate cu Legea organizării şi funcţionării statisticii oficiale în România Nr. 226/2009, cu Regulamentul (CE) Nr. 223/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 martie 2009 privind statisticile europene şi cu Codul European de Practici în Statistică, necesare pentru fundamentarea deciziilor privind dezvoltarea economică şi socială a ţării şi pentru cunoaşterea şi informarea opiniei publice asupra realităţilor societăţii româneşti.

Viziunea Institutului Naţional de Statistică

Institutului Naţional de Statistică, în calitate de principal producător de date statistice oficiale, responsabil de coordonarea tuturor activităţilor la nivel naţional privind dezvoltarea, elaborarea şi difuzarea statisticilor europene, este orientat către atingerea, într-o perspectivă apropiată, a unor performanţe metodologice şi tehnice funcţionale, recunoscute pe plan intern şi internaţional, situate la un nivel comparabil cu performanţele celor mai avansate institute naţionale de statistică din statele membre ale UE.

Principii ce guvernează misiunea şi viziunea INS:

  • Orientarea către utilizator;
  • Angajamentul conducerii INS;
  • Eficienţa în raport cu procesele statistice;
  • Îmbunătăţirea continuă a activităţii de statistică oficială;
  • Angajamentul cu privire la calitatea produselor statistice;
  • Accesibilitatea datelor şi informaţiilor statistice;
  • Cooperarea în domeniul statisticii oficiale;
  • Respectarea nevoilor furnizorilor de date;
  • Implementarea sistematică a managementului calităţii în statistică;
  • Satisfacerea cerinţelor colective şi individuale ale personalului INS.

Directia Politici si Management Resurse Umane

Serviciul salarizare

Atributii si responsabilitati

  1. fundamenteaza cheltuielile cu salariile, in vederea elaborarii proiectului de buget al Institutului National de Statistica pentru anul bugetar urmator si a estimarii parametrilor bugetari pentru anii urmatori anului bugetar;
  2. repartizeaza pe trimestre, pe unitati subordonate si pe activitati, prevederile bugetare privind cheltuielile de personal aprobate prin Legea bugetului de stat;
  3. elaboreaza si fundamenteaza necesarul de cheltuieli de personal in vederea deschiderii de credite bugetare lunare;
  4. intocmeste situatia privind monitorizarea cheltuielilor de personal (stabileste structura cheltuielilor de personal conform cu clasificatia bugetara, numarul mediu de persoane remunerate pe luna si pe an si castigul mediu salarial pe luna si pe an);
  5. intocmeste statele de functii si de personal pentru aparatul central si unitatile teritoriale de statistica; modifica statele de functii, dupa caz;
  6. stabileste salariile de baza si celelalte drepturi salariale pentru salariatii din aparatul central si a directorilor executivi/directorilor executivi adjuncti din unitatile teritoriale de statistica;
  7. elaboreaza ordinele privind modificarile drepturilor salariale pentru salariatii din aparatul central si a directorilor executivi/executivi adjuncti din unitatile teritoriale de statistica;
  8. solutioneaza contestatiile in legatura cu stabilirea salariilor si a altor drepturi salariale;
  9. opereaza in programul SIIGMFU modificari de salarii, modificari de functii, modificarea raporturilor de serviciu atunci cand este cazul;
  10. stabileste pe baza reglementarilor in vigoare, fondurile de premiere pentru personalul din aparatul central si din unitatile teritoriale de statistica;
  11. avizeaza propunerile de promovare si de acordare a altor drepturi salariale, atat pentru functionarii publici, cat si pentru personalul contractual din aparatul central, indiferent de sursa de finantare;
  12. intocmeste chestionare statistice la nivelul aparatului central privind numarul mediu de salariati si veniturile salariale, costul fortei de munca, repartizarea salariatiilor pe grupe de salarii si salariile pe ocupatii si altele;
  13. intocmeste lucrari specifice, in caz de reorganizare a institutiei;
  14. intocmeste documentele necesare pentru avizarea functiilor publice din cadrul Institutului National de Statistica;
  15. intocmeste, ori de cate ori e nevoie, note cu privire la incadrarea in cheltuielile de personal si le prezinta conducerii institutiei, in vederea luarii masurilor ce se impun;
  16. tine evidenta orelor suplimentare efectuate de salariatii din aparatul central dupa terminarea programului;
  17. studiaza actele normative privind salarizarea personalului bugetar si elaboreaza documentarele despre continutul si modul de aplicare a prevederilor respective de catre unitatile subordonate;
  18. instruieste salariatii din unitatile teritoriale de statistica care au atributii in domeniul salarizarii;
  19. organizeaza si intretine arhiva de salarizare;
  20. indeplineste alte sarcini, conform obiectului sau specific de activitate;
  21. tine legatura cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici si cu Secretariatul General al Guvernului in toate problemele rezultate din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in privinta salarizarii;
  22. respecta normele de confidentialitate a datelor statistice;
  23. intocmeste Planul de ocupare al functiilor publice pentru aparatul central al Institutului National de Statistica cat si pentru unitatile teritoriale de statistica.

Compartimentul de administrare a bazei de date a functionarilor publici

Atributii si responsabilitati

  1. organizeaza sistemul de evidenta a corpului functionarilor publici, in conformitate cu Legea nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
  2. proiecteaza sistemul informatic privind imbunatatirea gestionarii bazei de date;
  3. realizeaza sistemul informatic privind imbunatatirea gestionarii bazei de date;
  4. proiecteaza conditiile de validare si corectare a bazei de date;
  5. realizeaza validarea si corectarea bazei de date;
  6. proiecteaza conditiile de control al bazei de date;
  7. proiecteaza rapoartele de prezentare a rezultatelor interogarii bazei de date;
  8. realizeaza rapoartele de prezentare a rezultatelor interogarii bazei de date;
  9. asigura actualizarile lunare ale datelor primite de la unitatile teritoriale de statistica;
  10. asigura actualizarile permanente ale datelor privind aparatul central;
  11. asigura evidenta angajarilor si plecarilor functionarilor publici (pe cauze);
  12. asigura realizarea indicatorilor derivati in functie de indicatorii existenti in baza de date;
  13. furnizeaza date, conform cerintelor, pe tipuri de structura: sex, varsta, grupe de varste, nivel de instruire, cunostinte de limbi straine, cunostinte de tehnologia informatiilor, cursuri absolvite, etc;
  14. asigura normele de confidentialitate;
  15. monitorizeaza, trimestrial, aplicarea codului de conduita pentru functionarii publici din aparatul central si asigura consilierea functionarilor publici din cadrul INS prin intermediul consilierului etic;
  16. indeplineste alte sarcini, in sfera obiectului sau de activitate;
  17. raportari privind evidenta functiilor publice si a functionarilor publici, conform H.G. nr. 553/2009 privind stabilirea unor masuri cu privire la evidenta functiilor publice si a functionarilor publici.

Serviciul de management resurse umane

Atributii si responsabilitati

  1. asigura organizarea concursurilor si examenelor pentru personalul din aparatul central, precum si pentru directorii executivi si directorii executivi adjuncti ai unitatilor teritoriale de statistica;
  2. intocmeste impreuna cu directiile de specialitate documentatia de concurs in conformitate cu legislatia in vigoare, asigura publicarea concursurilor in presa, in Monitorul Oficial, la avizierul si pe site-ul Institutului National de Statistica, gestioneaz a tematicile de concurs si actualizarea periodica a acestora;
  3. intocmeste ordinele de numire pentru personalul din aparatul central, pentru directorii executivi si directorii executivi adjuncti de la unitatile teritoriale de statistica, intocmeste contractele de munca pentru personalul contractual din aparatul central;
  4. administreaza sistemul de evaluare a functionarilor publici din aparatul central si a directorilor executivi si directorilor executivi adjuncti de la unitatile teritoriale de statistica, precum si sistemul de evaluare a personalului contractual din aparatul central;
  5. gestioneaza si asigura anonimizarea si publicarea declaratiilor de avere si a declaratiilor de interese ale personalului din aparatul central si asigura transmiterea acestora la Agentia Nationala de Integritate;
  6. asigura actualizarea, publicarea si multiplicarea declaratiilor de avere si a declaratiilor de interese pentru functionarii publici din aparatul central si tine legatura cu Agentia Nationala de Integritate in toate problemele rezultate din legislatia in vigoare privind declaratiile de avere si declaratiile de interese;
  7. gestioneaza si intetine registrul general de evidenta a salariatilor contractuali in format electronic prin intermediul sistemului REVISAL;
  8. intocmeste, actualizeaza si gestioneaza dosarele profesionale ale functionarilor publici din aparatul central si ale directorilor executivi si directorilor executivi adjuncti ai unitatilor teritoriale de statistica si dosarele personalului contractual din aparatul central;
  9. intocmeste si gestioneaza documentele referitoare la angajare, transfer, detasari, pensionari, avansari, promovari, iesirea din perioada de stagiu, reluarea activitatii dupa intrerupere temporara, etc.;
  10. intocmeste ordinele privind aplicarea de sanctiuni si ordinele privind ridicarea sanctiunilor aplicate pentru personalul din aparatul central si conducerea unitatilor teritoriale de statistica;
  11. intocmeste dosarele de pensionare ale salariatilor din aparatul central, respectand prevederile legale in vigoare ;
  12. inregistreaza la zi in format electronic modificarile intervenite in cariera profesionala a fiecarui salariat din aparatul central;
  13. elaboreaza Regulamentul de Ordine Interioara al Institutului National de Statistica – aparat central si il actualizeaza periodic, in concordanta cu legislatia in vigoare;
  14. emite adeverinte de vechime in munca, respectand prevederile legale in vigoare, precum si alte adeverinte solicitate de salariati, ce intra in competenta serviciului;
  15. organizeaza concediile de odihna conform prevederilor legale in vigoare si tine evidenta concediilor personalului de conducere din Institutul National de Statistica – aparat central. si ale directorilor executivi si directorilor executivi adjuncti din unitatile teritoriale de statistica;
  16. asigur a legitimatiile de acces in institutie, legitimatiile pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor si legitimatiile de preturi;
  17. instruieste noii angajati pe linia respectarii normelor de protectia muncii;
  18. verifica modul de efectuare a instructajelor privind protectia muncii;
  19. organizeaza asigurarea si evidenta efectuarii controlului medical de medicina muncii, al controlului periodic al angajatilor, al celui de angajare sau de reluare a activitatii;
  20. tine legatura cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici in toate problemele rezultate din aplicarea legislatiei in vigoare privind functia publica si functionarii publici;
  21. asigura raportarea concediilor pentru incapacitate temporara de munca la C.A.S.M.B., tine evidenta acestora, intocmeste ordinele de suspendare pentru incapacitate temporara de munca si de reluare a activitatii a personalului din aparatul central;
  22. studiaza actele normative care apar privind activitatea de resurse umane si intocmeste documentele pentru aplicarea lor;
  23. raspunde in termen la sesizarile, reclamatiile si contestatiile venite atat din interiorul, cat si din afara institutiei;
  24. organizeaza si intretine arhiva de personal a serviciului;
  25. respecta normele de confidentialitate a datelor statistice;
  26. indeplineste alte sarcini, conform obiectului sau specific de activitate.

Compartimentul privind managementul carierei profesionale

Atributii si responsabilitati

  1. intocmeste necesarul de pregatire profesionala pentru dezvoltarea competentelor profesionale ale angajatilor din aparatul central si din unitatile teritoriale de statistica, pe baza rapoartelor privind necesarul de formare profesionala elaborate de conducatorii directiilor in urma evaluarii anuale a performantelor individuale;
  2. elaboreaz a proiectul Programului anual de pregatire si perfectionare a personalului statistic din aparatul central si din unitatile teritoriale de statistica;
  3. monitorizeaza implementarea Programului anual de pregatire si perfectionare a personalului statistic din aparatul central si din unitatile teritoriale de statistica;
  4. realizeaza evidenta formelor interne si externe de pregatire profesionala a personalului din aparatul central si le transmite periodic Compartimentului de administrare a bazei de date a functionarilor publici;
  5. intocmeste raportul anual asupra activitatii de formare, specializare si perfectionare profesionala organizata pe plan intern si international, la care a participat personalul din aparatul central si din unitatile teritoriale de statistica;
  6. colaboreaza cu Centrul National de Pregatire in Statistica si alti furnizori de pregatire profesionala, in vederea implementarii programului de pregatire;
  7. intocmeste si gestioneaza angajamentele scrise ale salariatilor din aparatul central si din unitatile teritoriale de statistica participanti la diferite forme de pregatire profesionala care au obligatii fata de Institutul National de Statistica ;
  8. elaboreaza proiectul de buget pentru pregatirea profesionala;
  9. acord a asistenta in domeniul formarii profesionale;
  10. organizeaza practica studentilor in Institutul National de Statistica ;
  11. tine legatura cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici si cu Secretariatul General al Guvernului in toate problemele rezultate din legislatia privind pregatirea profesionala a functionarilor publici;
  12. gestioneaza sistemul de control acces si tine evidenta cartelelor de proximitate ale personalului din aparatul central. si ale directorilor executivi / executivi adjuncti din unitatile teritoriale de statistica;
  13. respecta normele de confidentialitate a datelor statistice;
  14. indeplineste alte sarcini, conform obiectului sau specific de activitate.

 

 

 

 


Ultima actualizare: 25-Ianuarie-2013