Misiunea Institutului Naţional de Statistică

Institutului Naţional de Statistică are misiunea de a satisface nevoile de informare ale tuturor categoriilor de utilizatori de date şi informaţii statistice, prin colectarea, producerea şi diseminarea datelor în conformitate cu Legea organizării şi funcţionării statisticii oficiale în România Nr. 226/2009, cu Regulamentul (CE) Nr. 223/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 martie 2009 privind statisticile europene şi cu Codul European de Practici în Statistică, necesare pentru fundamentarea deciziilor privind dezvoltarea economică şi socială a ţării şi pentru cunoaşterea şi informarea opiniei publice asupra realităţilor societăţii româneşti.

Viziunea Institutului Naţional de Statistică

Institutului Naţional de Statistică, în calitate de principal producător de date statistice oficiale, responsabil de coordonarea tuturor activităţilor la nivel naţional privind dezvoltarea, elaborarea şi difuzarea statisticilor europene, este orientat către atingerea, într-o perspectivă apropiată, a unor performanţe metodologice şi tehnice funcţionale, recunoscute pe plan intern şi internaţional, situate la un nivel comparabil cu performanţele celor mai avansate institute naţionale de statistică din statele membre ale UE.

Principii ce guvernează misiunea şi viziunea INS:

  • Orientarea către utilizator;
  • Angajamentul conducerii INS;
  • Eficienţa în raport cu procesele statistice;
  • Îmbunătăţirea continuă a activităţii de statistică oficială;
  • Angajamentul cu privire la calitatea produselor statistice;
  • Accesibilitatea datelor şi informaţiilor statistice;
  • Cooperarea în domeniul statisticii oficiale;
  • Respectarea nevoilor furnizorilor de date;
  • Implementarea sistematică a managementului calităţii în statistică;
  • Satisfacerea cerinţelor colective şi individuale ale personalului INS.

Inovaţie în mediul de afaceri

Inovaţie în  mediul de afaceri
Teme statistice Publicatie: 
Statistica intreprinderilor

Publicaţia cuprinde o analiză, precum şi date statistice privind inovaţia în mediul de afaceri în perioada 2012-2014, pe activităţi economice, clase de mărime a întreprinderilor după numărul de salariaţi, pe total ţară, macroregiuni şi regiuni de dezvoltare referitoare la: numărul şi ponderea întreprinderilor inovatoare, tipologia inovatorilor, numărul şi ponderea întreprinderilor cu produse noi, cifra de afaceri din inovaţie, cheltuielile cu inovaţia, finanţarea publică a inovaţiei, cooperarea în realizarea inovaţiei, parteneri de cooperare şi locaţia geografică a acestora, întreprinderi cu contracte pentru furnizarea de bunuri şi servicii din sectorul public, drepturi de proprietate intelectuală şi acordare de licenţe, întreprinderi cu inovaţii cu beneficii pentru mediu, ponderea întreprinderilor cu inovaţii de organizare şi/sau de marketing. Publicaţia va mai cuprinde şi un capitol de comparaţii internaţionale pentru perioada 2010-2012.