Ca urmare a întâlnirii din luna ianuarie 2022 a conducerii INS cu reprezentanții sindicatului INS și cu reprezentații Secretariatului General al Guvernului s-a convenit să fie redactată o adresă oficială către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, care să cuprindă propunerile de eliminare a discrepanțelor salariale din INS față de restul salariilor din familia ocupațională “Administrație” și determinarea impactului bugetar privind aplicarea Legii-cadru 153/2017, lege care reglementează salarizarea unitară a personalului din instituțiile publice
În termen de șapte zile de la această întâlnire a fost finalizată estimarea bugetară și au fost formulate propuneri de aplicare a Legii-cadru 153/2017, cuprinse într-un document care a fost transmis către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, document asumat prin semnatură de președintele INS și de președintele Sindicatului INS.
În data de 18.04.2022, la inițiativa președintelui INS, a fost organizată o întâlnire cu salariații instituției în care au fost prezentate demersurile conducerii INS privind eliminarea discrepanțelor salariale generate de neaplicarea în totalitate a prevederilor Legii-cadru 153/2017. În timpul acestei întâlniri s-a convenit continuarea demersurilor legale privind alinierea veniturilor salariale ale personalului INS la veniturile familiei ocupaționale “Administrație”, așa cum sunt prevăzute în lege.
Ulterior acestei ședințe, au avut loc mai multe întâlniri cu factori de decizie din zona guvernamentală, parlamentară, ai Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, ai Secretariatului General al Guvernului și a altor instituții centrale în vederea adoptării unor soluții la aceste probleme.
Conducerea INS